Wednesday, August 19, 2009

UFO - Makhluk asing atau makhluk bumi?

Assalam wbt.

Artikel ini adalah sambungan daripada artikel terdahulu yang membicarakan tentang fenomena UFO ini. Saintis Barat telah cuba mendefinasikan dan mendedahkan apa sebenarnya UFO ini, mereka gagal memuaskan masyarakat dunia tentang fenomena ini. Jadi untuk memudahkan penjelasannya maka mereka gunakan istilah UFO ini.......ia sama sekali tidak menyokong ataupun membantah samada ianya makhluk dari planet lain ataupun makhluk bumi ini juga. Ianya diistilahkan sebagai 'satu objek yang tidak diketahui', begitu mudahnya mereka membuat kesimpulan sedangkan bukti-bukti kukuh samada kesan-kesannya, saksi-saksinya samada melihat sendiri, terserempak, diserang hinggakan diculik semuanya telah tampilkan diri manakala ujian-ujian pembohongan terhadap mereka ternyata negatif.......tetapi barat masih mahu menutup dan mengunci terus rahsia serta kebenaran UFO ini. Persoalannya pula, siapa yang mengarahkan mereka mengunci mulut mereka ini?

Bagaimana pandangan Islam pula tentang kewujudan makhluk-makhluk lain di planet-planet lain? Islam tidak menolak kewujudan ini kerana makhluk ciptaan Allah swt bukanlah kita dan makhluk-makhluk lain di bumi ini sahaja, penciptaan-Nya maha luas dan tidak terjangka oleh pandangan serta akal kita. Persoalannya sekarang, adakah makhluk yang terlihat bersama piring-piring terbang UFO itu berasal dari planet lain? Islam bersikap terbuka dalam isu ini kerana ilmu ciptaan Allah swt tidak ada siapa yang mampu membatasinya tetapi majoriti saksi-saksi menyatakan bahawa makhluk asing yang mereka lihat atau berkomunikasi itu adalah menghampiri kejadian manusia seperti kita cuma mereka dilengkapi dengan pakaian dan teknologi yang lebih canggih daripada manusia.

Secara logiknya pula, jika makhluk ini berasal daripada planet lain yang ternyata begitu canggih dan maju maka bodohlah mereka itu kerana sanggup datang begitu jauh ke bumi ini semata-mata untuk menculik seekor ayam! , seorang manusia biasa di Amerika Latin! serta melarikan diri pula apabila muncul saksi-saksi yang mendekati mereka! Dan jika teknologi mereka terlalu hebat mengapa perlu datang sendiri ke bumi....mengapa tidak menggunakan teknologi pengintipan canggih ataupun sistem komunikasi canggih untuk menyiasat dan memerhatikan bumi ini......dan jika mereka betullah makhluk asing yang terlalu maju mengapa mereka datang sebegitu jauh dan secara takut-takut pula hanya untuk menjejaki bumi ini dalam masa yang agak singkat dan kemudian tergesa-gesa meninggalkannya.....mereka tidak tahukan kekuatan apa yang masyarakat dunia ada? Dan nampak bodoh sangatlah mereka ini, dengan teknologi dan kemajuan yang canggih itu mereka tidak bercita-cita menakluki bumi ini.......mana-mana manusia waras akan berpendapat betapa mudahnya jika mereka mahu menakluki dan memerintah bumi ini.....tetapi mereka tidak berbuat demikian walaupun propaganda barat banyak menyogokkan pemikiran dan idea tersebut melalui filem-filem dan dokumentasi mereka. Jadi siapa sebenarnya makhluk UFO ini?

Sebenarnya pemikir-pemikir Islam dan pemikir-pemikir barat yang dirahsiakan kajian dan pendedahan mereka kepada umum berpendapat dengan penuh yakin bahawa makhluk UFO ini sebenarnya adalah berasal dari bumi ini juga, cuma pengkalan serta ibukota mereka yang gagal dibuktikan secara sah, ilmiah serta bukti fizikal. Walaupun rata-ratanya berkeyakinan bahawa salah satu pengkalan terbesar mereka berada di segitiga 'maut' bermuda serta mereka di awasi dan dikepalai oleh si dajjal laknatullah iaitu sang pembela dan pemimpin puak yahudi akhir zaman yang telah dimenterai perjanjian sehidup semati dengan iblis laknatulllah juga untuk menghancurkan hidup anak-anak Adam as ini terutamanya umat Nabi Muhammad saw.

Rentetan dari hal-hal ini, maka banyak lagi isu-isu penting buat kita umat Islam fikirkan, renungkan serta bentengkan diri serta keluarga kita ini terutamanya daripada fitnah dajjal. Terlalu banyak dan amat terlalu banyak......kerana dajjal telah berjanji pada akhir zaman nanti beliau akan mengunjungi setiap pintu rumah manusia di bumi ini tanpa mengira siapa mereka dan di mana mereka berada lalu akan membuat fitnah-fitnah yang akan melalaikan serta menjauhkan umat manusia terutama umat Islam daripada mendekati Allah swt.

Insya allah ......akan dibicarakan di artikel lain.

Wallahua'lam.

No comments:

Post a Comment