Sunday, February 14, 2010

PAS - Istiqamahkah perjuangan anda sekarang?

Assalam wbt.

Ini pertama kali saya ingin membicarakan isu politik secara terbuka di 'post' blog saya kerana kini saya merasakan bahang dan bahana politik kita sudah semakin panas dan ia terlalu jauh menyimpang daripada sasaran dan matlamatnya.....baik UMNO, PAS ataupun PKR, iaitu untuk menubuhkan sebuah negara dan kuasa Islam yang merdeka.

Jika UMNO dikatakan membawa Islam 'moderate' yg tidak sehaluan dgn fahaman dan perjuangan Islam sebenar ( as-sunnah wal jamaah ) terutamanya dari puak2 PAS, PKR pula memperjuangkan keadilan sekata dan saksama ( tidak kira Melayu atau tidak ) yg 100% pula ditolak oleh masyarakat Melayu yg masih kuat dgn nilai2 dan semangat2 Melayunya dan akhirnya PAS yg memperjuangkan Islam secara total yg sudah semestinya tidak direstui oleh golongan Islam sederhana dan juga puak2 kafir harbi........jadi siapakah yg sepatutnya menjadi pilihan kita sekarang, siapakah yg boleh diharap menjaga dan memelihara kesinambungan maruah dan nilai agama Islam, bangsa Melayu dan negara Malaysia ini....kepada siapakah yg hendak kita wasiatkan agar dapat menjaga dan mendidik zuriat keturunan kita nanti agar cekal dan teguh dgn ajaran yang lurus yang kini masih boleh kita pelihara walaupun tentangannya kini sudah dapat dirasai samada dari luar ataupun dari dalam.

UMNO - dari dahulu hingga sekarang masih dilihat perjuangan utk memertabatkan agama ini konsisten iaitu tidak ekstrem dan tidak dayus....mereka bersikap sederhana sehingga kadang2 kena ketuk baru tersedar.....nasib baik juga mereka mahu sedar!

PKR - masih baru lagi utk memperkatakan perjuangan utk memertabatkan agama Islam...w/pun dilihat pemimpin2 mereka berketrampilan dan berwajah Islam ttp masih belum menampakkan nilai2 dan ciri2 Islam boleh dikatakan sebagai 'alternatif'.....mereka lebih kurang dgn UMNO shj.

PAS - ini yg saya takuti dan risaukan. Sejak menjadi sekutu dlm PR nampaknya PAS sudah berubah dari memperjuangkan Islam secara total tanpa berkompromi telah bertukar watak! PAS kini dilihat sebagai betul2 sebuah parti politik....macam UMNO dan PKR malahan kadang2 terikut2 cara DAP, Gerakan, MIC dan MCA pula!

Saya tidak sedihkan dgn UMNO dan PKR kerana memang mereka dari dahulu ..kini..dan selamanya.... macam tu dan akan macam tu. Tetapi mengapa PAS pula nak bergerak dan meniru stail, cara, ilmu dan strategi berpolitik puak2 ini yg terang2 kita tahu diambil dari guru2 mereka di barat......Jika dahulu ulama' PAS mencemuh ulama' UMNO termasuk para mufti sebagai 'ular dalam semak', kini nampaknya mereka seolah2 meludah ke langit!....saya betul2 kecewa dgn PAS....mereka bukan setakat gagal membuktikan mereka sebagai alternatif terbaik malahan sifat dan sikap mereka adakalanya menunjukkan bahawa mereka lebih hina dan jahil dari UMNO dan PKR.

Saya sedih.....sungguh sedih.....

No comments:

Post a Comment