Wednesday, April 1, 2009

UMNO dan Politik Wang (PW)

Assalam & salam sejahtera.

Akhir2 ini, istilah PW iaitu politik wang sudah sinonim dengan UMNO. Rata-rata masyarakat tidak kira apa fahaman politiknya mahu melihat bagaimana kepimpinan baru UMNO mahu membuangkan tempelan "PW" ini daripada UMNO. Apakah istilah PW boleh dihilangkan daripada UMNO !

Sedih sekali, apabila hasil analisa daripada sekumpulan pakar analisis bebas mendapati bahawa lebih 50% daripada calon2 yang menang pemilihan baru-baru ini terlibat di dalam PW secara langsung mahupun tidak langsung. Kesimpulan yang dapat mereka rumuskan adalah gejala dan amalan PW ini akan terus menghantui UMNO dan akan semakin menebal kerana mendapati kejayaan amalan PW lebih memberangsangkan ( dari segi sokongan ) daripada rekod cemerlang perkhidmatan dan jasa.

UMNO berpijaklah di alam dan bumi yang nyata.....jangan salahkan rakyat dan penyokong jika kamu terus dipinggirkan........Kotakan apa yang anda katakan. Buat parti pembangkang pula terutama PKR dan PAS janganlah asyik mendoakan kehancuran UMNO sahaja, sebaliknya teruskanlah memperkasakan diri anda jika mahu terus di sokong oleh rakyat yang kecewa dan tidak mahu lagi dikecewakan.

Sekian.

No comments:

Post a Comment