Friday, April 17, 2009

PR - Setahun, 3 salah laku!

Assalam wbt & salam sejahtera.

Buat renungan, pedoman dan pengajaran semua pihak tidak kira BN ataupun PR serta pihak-pihak yang berkecuali, menjaga maruah diri dan keluarga adalah satu tuntutan agama - semua agama menuntutnya tidak kira Islam, Hindu, kristian ataupun kepercayaan buddha.

Bagaimana dalam tempoh setahun berjaya membawa perubahan politik kepada negara bermottokan kerajaan dan pemimpin yang lebih telus dan bersih daripada BN tiba-tiba kepimpinan PR dilanda taufan dan gempabumi. Bermula dengan masalah dalaman di Perak ( apabila 3 ahli adun mereka keluar parti dan menjadi wakil bebas ) , 2 masalah moral peribadi ( ada unsur2 seks ) dan 1 masalah moral pentadbiran ( salah guna kuasa & rasuah ) maka ini menunjukkan kepimpinan PR terutama Dato' Sri Anwar kenalah lebih berhati2 di dalam memilih pemimpin dan wakil untuk menjayakan setiap perjuangan mereka.

Kejadian2 sebegini boleh mengikis kepercayaan penyokong. Buat barisan kepimpinan BN pula terutama Dato' Najib jadikan ini sebagai sempadan dan teladan.

Sekian. Wassalam.

1 comment:

  1. Setuju sangat le isu-isu salah kuasa ini dijadikan pengajaran buat kita semua, tidak kira sapa kita - UMNO,PAS,PKR,DAP,MIC,MCA dll. Kita manusia tidak lari dari salah dan silap. Dan seharusnya menerima hukuman agar menjadikan kita insaf dan sedar.

    ReplyDelete