Saturday, April 11, 2009

Kewujudan, Kebesaran & Kekuasaan Allah SWT


Pantai Nuweiba yang luas di Lorong Wadi Watir di Mesir Gambaran sonar - wujud

Mesir. 'underwater land bridge'

Assalam wbt & salam sejahtera.

Ketiga-tiga gambar di atas membuktikan antara bukti-bukti kewujudan, kebesaran dan kekuasaan Allah SWT. Gambar-gambar ini adalah antara dokumen2 kajian pengkaji-pengkaji barat tentang kesahihan terbelahnya laut merah pada zaman Nabi Musa AS.

Walaupun mereka sudah membuktikan kebenaran kejadian itu dengan terjumpanya kawasan kejadian berdasarkan sumber injil mereka dan Al-Quran serta mengakui bahawa kuasa dan ilmu Allah SWT telah mengatasi segala-galanya dengan terjumpanya satu kawasan ' underwater land bridge' di kawasan laut merah tetapi mereka masih berdegil, angkuh dan ego untuk mengakui dan mengiktiraf kebenaran hakiki. Apa yang diiktiraf hanyalah kebenaran fizikal iaitu memang pernah berlaku kejadian penghijrahan ini atau yang lebih dikenali sebagai ' Moses Exodus' berdasarkan bukti-bukti setempat dan tinggalan-tinggalan artifak samada di darat ataupun di dalam lautan sekitar tempat kejadian.

Sedangkan kebenaran sebenar iaitu kewujudan Tuhan yang Esa yang disembah oleh Nabi Musa As, kebesaran dan kekuasaan-Nya diselindungkan daripada masyarakat umum. Inilah hakikatnya yang berlaku kepada masyarakat barat - ilmu dan kelebihan yang Allah SWT berikan kepada mereka tidak digunakan untuk jalan kebenaran, sebaliknya jalan yang sesat dan menyesatkan itulah yang mereka cari.

Buat umat Islam, gunakanlah ilmu Allah ini ( maklumat dan penemuan ini ) untuk lebih mendekatkan diri kepada Allah - mengakui betapa kerdilnya kita dan betapa besarnya Yang Maha Berkuasa.

Sesungguhnya ilmu Allah itu adalah luas........gunakanlah untuk jalan kebenaran.

Sekian.

No comments:

Post a Comment